Pálení očí u seniora

Oční vady

Zveřejněno dne 15.8.2012

Dotaz: Jsem asi 2 roky po operaci obou očí šedého zákalu, hrozně mě řežou a svědí oči ale nejvíce v koutkách. Paní doktorka mi napsala mast oftalmohydrocortizon, ale nepomáhá mi to a oči mě pálí, je mi 79 roků.



Vyšší věk a málo slz

Ve Vašem případě je třeba vzít v úvahu několik věcí. Obvykle takové to svědění a pálení očí v tom vyšší věku jednoznačně souvisí s kvalitou slz, protože tvorba slz s věkem klesá a stejně tak klesá i jejich kvalita. Takže na jednu stranu to pálení a svědění může být spojeno s nedostatkem kvalitních slz a na to by pomohlo kapání umělých slz, které jsou k dostání v lékárně. Seznam umělých slz a jejich cena je tady: umělé slzy cena.


Blefaritida

Další věcí je i to, že věkem dochází ke změnám na okrajích očních víček, na kterých ústí drobounké vývody tukových žlázek. Tato žlázky produkují tuk, který tvoří jednu část vrstvičky slzného filmu. Pokud tyto okraje víček nejsou ideálně vyprazdňovány, což je také pro vyšší věk velmi typické, tak se tomu říká blefaritida. Blefaritida není nic nebezpečného, nic co by mohlo způsobit nějaké těžké postižení očí, ale může to vyvolávat tyto subjektivní potíže. Na léčbu blefaritidy oftalmohydrocortizon není ideálním řešením. Takže byste měla znovu navštívit svou oftalmoložku a domluvit se sní na lepším řešení. Úplně ideální by byl znovu rozbor potíží a domluvení se na jiné léčbě.

Foto: ©Hminden

referenční odkaz

SIMON, Luboš. Pálení očí u seniora [online]. ČeskáOrdinace.cz, 2012-08-15. Dostupné online.

Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat emailem

Vytisknout článek


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů
K článku zatím nebyl napsán žádný komentář.

zajímavé články



Sitemap | RSS