Informace od zdravotní sestry

HLAVNÍ STRÁNKA

  

PROSTATA

  

KREVNÍ TLAK

  

CUKROVKA

  

WARFARIN

  

Omega-3 mastné kyseliny

Mezi nejcennější esenciální mastné kyseliny patří omega-3 mastné kyseliny. Nemohou být vytvořeny v těle, proto musejí být přítomny v dostatečném množství ve stravě. Omega-3 mastné kyseliny jsou základním stavebním kamenem pro buněčné membrány, kde zajišťují stabilitu a zdravou rovnováhu vlhkosti. Také hrají důležitou roli při udržování mladého a svěžího vzhledu. Kromě toho mají omega-3 mastné kyseliny pozitivní vliv na hladinu krevních lipidů a tok krve, což může pomoci jako prevence aterosklerózy a dalších kardiovaskulárních chorob.

Charakteristika omega-3 mastných kyselin

Omega-3 mastné kyseliny jsou důležité pro strukturu buněčných membrán, k regulaci vlhkosti, k ochraně proti ateroskleróze, ke snížení krevního tlaku. Při konzumování stravy s nízkým obsahem tuků byste se měli ujistit, zda přijímáte dostatek omega-3 mastných kyselin. Zvláště se doporučují:

  • rostlinné oleje, kukuřice, sójové boby, pšeničné klíčky, slunečnicová semínka;
  • mořské ryby, jako je makrela, losos, sleď a tuňák;
  • sladkovodní ryby, například pstruh.

Příznaky nedostatku omega-3 mastných kyselin

Nedostatek omega-3 mastných kyselin se projevuje vadami a poškozením kůže, cévními a kardiovaskulárními problémy.

Zdroje omega-3 mastných kyselin

Omega-3 mastné kyseliny se jako téměř všechny esenciální mastné kyseliny nalézají především v rostlinných potravinách. Obzvláště oleje z pšeničných klíčků, kukuřice, slunečnice a ze sóji jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny. Dalším důležitým zdrojem jsou ryby, například sleď, treska nebo losos, které dodávají tělu nejen dostatek omega-3 mastných kyselin, ale i stopový prvek jód. Je tedy velmi dobré zařadit do svého jídelníčku mořské plody minimálně jednou týdně. Nedostatek omega-3 mastných kyselin může být nahrazen také užíváním vhodných potravinových doplňků.

Autor: © Jakub Vinš
Foto:
© M. Chambers

odkaz na článek

. Omega-3 mastné kyseliny [online]. ČeskáOrdinace.cz, . .



přidejte sem svůj komentář

Něco Vám není jasné? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
K zeptání použijte tento formulář.


Nadpis
Jméno
E-mail
Komentář

Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
E-mail nebude nikde zobrazen.

Připojit fotku

přehled komentářů

Zdroje omega-3 mastných kyselin

 Vlasta Rohová  7.4.2019 19:13

Uhradila jsem 5 měsíčních dávek Omega-3 a mám technický problém s PC - CHTĚLA BYCH CELKOVOU ĆÁSTKU NAJEDNOU UHRADIT .... Prosím o zaslání vyúčtování za celou dodávku - .... nemohu najít odpovídající formulář - můžete se mi ozvat ? Budu odjíždět do ciziny na půl roku a chci mít dluh vyrovnaný. S díky V.Rohová

Počet odpovědí: 0 | Stálý odkaz | Odpovědět

Dotaz

 STUDENÝ JOSEF  27.5.2016 13:54

Dobrý den,mám dva dotazy.Užívám Warfarin 3mg a za prvé mohu užívat Green coffee na snížení váhy (mám 108 kg ) a za druhé mohu užívat doplněk stravy ADVANCE Calmin cps. na spaní ,děkuji Studený Josef

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět

Omegamarine a warfarin

 Jaromír Štěpánek  11.2.2014 10:19

Dobrý den,užívám Warfarin kvůli tromboze a ptám se,zda lze současně užívat Omegamarine.
Děkuji

Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Stálý odkaz | Odpovědět


ODBORNÁ ZPŮSOBILOST

Článek byl zkontrolován zdravotní sestrou Mgr. Světluší Vinšovou.

Napsal Bc. Jakub Vinš

Tento nástroj neposkytuje zdravotní poradenství. Viz další informace.

Lidé také čtou

Další články k tématu losos

ČeskáOrdinace

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

SiteMAP

RSS

NABÍDKA OBCHODU