Informace od zdravotní sestry

HLAVNÍ STRÁNKA

  

PROSTATA

  

KREVNÍ TLAK

  

CUKROVKA

  

WARFARIN

  

Potraviny na podporu zdravé kůže

„Jste to, co jíte“, toto rčení se vztahuje na kůži stejně jako na váš pas. Jedení nesprávných potravin může vést například k mastné pleti. Na druhou stranu si můžete vybrat z celé řady potravin, které udrží vaši pleť mladou, hladkou a pevnou.

Sladké brambory

Sladké brambory jsou tzv. přírodním antioxidantem a obsahují hodně beta-karotenu, ten chrání kůži před poškozením slunečním zářením, dává zelenině její světlou barvu. Středně sladké brambory obsahují pouze 117 kalorií, jedí se i se slupkou, která obsahuje velké množství vlákniny. Můžete zkusit i jinou žlutou a oranžovou zeleninu a ovoce, jako jsou meruňky, mrkev a citrusy.

Ryby

Ryby jsou dobrým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které vyživují pokožku a zabraňují ucpání pórů a vzniku vrásek. Výbornou volbou je losos, který obsahuje asi 150 kalorií v 60 až 80 gramech. Z lososa můžete získat kromě omega-3 mastných kyselin také selen a minerály snižující riziko nadměrného slunění.

Ořechy, semena a fazole

Jezte hodně ořechů, semen a fazolí, neboť obsahují esenciální oleje a vitamíny. Můžete si dát pozemní lněné semínko, které bývá obsaženo v cereáliích a je bráno jako doplněk stravy. Lněná semínka obsahují rovněž omega-3 mastné kyseliny. Jako lehké jídlo nebo zálivka do salátů je vynikající slunečnicové semínko, protože je naplněno vitamínem E, který zpomaluje stárnutí pokožky a udržuje mladistvou pleť, může také příznivě ovlivnit hojení jizev.

Turecká kuchyně

Vybírejte si libové maso s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem tuku. Turecká kuchyně představuje vhodný návod, jak naložit se zinkem a minerály, které podporují kožní pevnost. Dobré je i pečené nebo uzené krůtí maso, ale vyhněte se aromatizovanému krocanovi, který obsahuje nevhodné přísady. Krocana můžete jíst na různé způsoby, buď v sendvičích, nebo jako hlavní jídlo.

Nízkotučné mléčné výrobky

Měli byste konzumovat mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku (zejména odtučněné mléko nebo sýry, které obsahují 2 % tuku). Tuky a sacharidy nejvíce poškozují kůži. Jezte nízkotučné jogurty, mohou být smíchané s ovocem. Pokud máte chuť na zmrzlinu, hledejte možnosti, které neobsahují velké množství kalorií a tuku. Mléko obsahuje vitamín A, který pomáhá redukovat vrásky.

Autor: © Jakub Vinš
Foto: © http://en.wikipedia.org/wiki/User:Apogr

odkaz na článek

. Potraviny na podporu zdravé kůže [online]. ČeskáOrdinace.cz, . .



přidejte sem svůj komentář

Něco Vám není jasné? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
K zeptání použijte tento formulář.


Nadpis
Jméno
E-mail
Komentář

Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
E-mail nebude nikde zobrazen.

Připojit fotku

přehled komentářů
K článku zatím nebyl napsán žádný komentář.

ODBORNÁ ZPŮSOBILOST

Článek byl zkontrolován zdravotní sestrou Mgr. Světluší Vinšovou.

Napsal Bc. Jakub Vinš

Tento nástroj neposkytuje zdravotní poradenství. Viz další informace.

Lidé také čtou

Další články k tématu losos

ČeskáOrdinace

O nás

Kontakt

Ochrana osobních údajů a cookies

SiteMAP

RSS

NABÍDKA OBCHODU