Nejlepší vitamíny pro pleť a vlasy

Byliny a čaje

Zveřejněno dne 30.11.2012


Pro krásnou pokožku a zdravý růst vlasů jsou nezbytné vitamíny a minerály. Jejich nedostatečný příjem může způsobit vypadávání vlasů nebo suchou a šupinatou kůži. Ale také příliš mnoho vitamínů nebo minerálních látek škodí, dochází pak například k vypadávání vlasů, kožním poruchám a toxicitě organismu. Konzumace zdravé stravy patří mezi nejlepší možnosti, jak dodat ty správné živiny pro vaše vlasy a kůži. Další možností je používání vitamínových doplňků. Ty by vám měl s ohledem na váš věk, typ vlasů a pokožky předepsat lékař. S rostoucím věkem se příjem vitamínu C zvyšuje, doporučená dávka tohoto vitamínu je 500 mg denně. Beta-karoten a vitamín A patří mezi jedny z nejdůležitějších živin pro vlasy a pokožku, rovněž B-komplex je nezbytný. Nesmíme opomenout, že také vápník a hořčík spolu s vitamínem E prospívají našim vlasům a pokožce. Dávky vápníku a hořčíku je nutno s věkem zvyšovat. Právě lékař vám pomůže určit ideální dávkování vitamínů a minerálu pro váš věk a kondici.

Vitamíny a minerály pro pleť

Vitamín A

Vitamín A je nezbytný pro udržení pružné pleti. Zabraňuje vysoušení pleti, vráskám a stárnutí kůže. Nedostatek tohoto vitamínu se může projevovat šupinatěním, svěděním a pupínky na kůži. Vitamín A lze nalézt v mase, mléku, sýrech, vejcích, špenátu, mrkvi, dýni a brokolici.

Vitamín B

Z vitamínů skupiny B-komplex můžeme jako nejdůležitější látku pro zdravou kůži uvést biotin. Vitamín B je obsažen v banánech, vejcích, ovesných vločkách a rýži, je rozpustný ve vodě.

Vitamín C

Vitamín C posiluje pokožku, je nezbytný pro zachování pružnosti pleti. S věkem a stárnutím kůže je potřeba více tohoto vitamínu, jeho nedostatek zvyšuje tvorbu vrásek a způsobuje nezdravé zbarvení kůže. Je obsažen v brokolici, kapustě, zelí, jahodách a ananasu.

Vitamín E

Obnovuje vlhkost pokožky a zpomaluje stárnutí kožních buněk. Velké množství vitamínu E obsahují rostlinné oleje, listová zelenina a ořechy.

Minerály

Železo zajišťuje transport kyslíku v krvi, to znamená, že ovlivňuje i jeho „dodávku“ vlasům a pokožce. Hořčík pomáhá vstřebávat vitamíny a minerály. Zinek zabraňuje ochabnutí pokožky a tvorbě vrásek.


Vitamíny a minerály pro zdravé vlasy

Vitamíny podporují tvorbu zdravého mazu na pokožce hlavy. Vitamín C a vitamín E pomáhají krevnímu oběhu pokožky hlavy a obnovují vlhkost vlasů. B-komplex, měď, chrom a železo zabraňují vypadávání vlasů, pomáhají udržovat barvu vlasů. Vápník a hořčík podporují jejich zdravý růst. Zinek spolupracuje s vitamínem A, jejich přičiněním jsou vlasy zdravé a netrpí vysoušením.

Autor: © Jakub Vinš
Foto:
© Mikul Robins

odkaz na článek

. Nejlepší vitamíny pro pleť a vlasy [online]. ČeskáOrdinace.cz, . .




Tento článek si během posledních třiceti dnů přečetlo 11 lidí.




sdílejte článek

Facebook Twitter Pinterest Google + email tisk
přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů

Vitamíny a minerály pro vlasy

(mirka 9.8.2017 14:50)

B komplex je pro vlasy základ. Ale mně kromě vymenovných dost pomohly i omega 3 mastné kyseliny.


Počet odpovědí: 0 | Odpovědět



Diskuze b komplex repelent

(Martina 24.6.2016 1:06)

Já používám b komplex repelent, který je super. Dávám i dětem, který je pro ně.


Počet odpovědí: 0 | Odpovědět




články k tématu vitamíny
zaměření článku
klíčová slova
vitamíny pro pleť minerály pro pleť vitamíny a minerály pro vlasy