Rady na odkyselení organismu

Poradna

Zveřejněno dne 29.11.2013

Organismus každého z nás je uzpůsoben tak, že bychom se mohli dožít až 130 let. Svým stylem života si buď dokážeme zachovat zdraví až do pokročilého věku, nebo naopak přivodit nemoci a předčasnou smrt. Zloba, stres, nevhodná skladba stravy či nepřiměřené jednání nám odečítají potřebné body z našeho „životního konta“. Zároveň se tak vytváří vhodné prostředí pro onemocnění a bolest. Existuje nespočet nemocí, ale pouze jediná jejich příčina: nevhodný způsob života.



Obnovení rovnováhy pH v těle člověka

Ideální hodnota pH krve je 7,4, obvykle se pohybuje v nepatrném rozmezí od 7,35 do 7,45. To znamená, že krev musí být neustále lehce zásaditá. Tělo tedy musí nepřetržitě a za každou cenu udržet pH v nepatrném rozptylu uvnitř těchto hraničních hodnot, jinak umíráme. Když tělu znesnadníme udržení přesného pH krve, tou cenou, kterou platíme, je naše zdraví. Tělo prostě musí obětovat část sama sebe (níže popsanou demineralizací), jen aby se udrželo naživu, to je v rozmezí hodnot pH 7,35–7,45.


Čím dochází k překyselení?

Především naším „moderním“, přesněji řečeno sebevražedným jídelníčkem. Leckde na internetu najdete podrobnější seznamy, které potraviny jsou kyselinotvorné, které jsou neutrální a které jsou naopak zásadotvorné. Úmyslně se píše „kyselinotvorné“ a „zásadotvorné“, nikoliv kyselé či zásadité, protože samotná chuť potraviny není rozhodující. Pro příklad: citron chutná kysele, a přesto je to potravina, která tělu pomáhá udržet zásaditější (zdravější) vnitřní prostředí.

Nemoci z překyselení organismu a seznam vhodných a nevhodných potravin

Nemoci z překyselení organismu

Některé nemoci si vyvoláváme svým mnohaletým chybným chováním. Revmatismus, dna, artritida, stejně jako řada dalších onemocnění, mají svou příčinu – překyselení organismu. Překyselený organismus nemůže být zdravý. Čím větší je toto zatížení, tím závažnější je onemocnění. Hlavní příčiny překyselení organismu:

Všeobecné

  • špatná výživa (denaturované potraviny)
  • špatné stravovací návyky
  • špatný způsob života

Konkrétní příčiny

  • příliš mnoho bílkovin
  • cukr
  • alkohol
  • nikotin
  • nasycené mastné kyseliny
  • jedovaté látky v životním prostředí
  • poživatiny (respektive jedy z poživatin)
  • elektrosmog
  • zloba a agrese
  • stres a nahromaděná duševní zátěž

Seznam nejdůležitějších kyselinotvorných potravin obecně:

Alkohol, většina mléčných výrobků, vejce a těstoviny, maso, uzeniny a vnitřnosti, ryby a mořské plody, většina ořechů a semínek, většina obilovin, některé luštěniny, nezralé ovoce.

Seznam nejdůležitějších kyselinotvorných potravin konkrétně:

Alkohol, Ančovičky, Avokádo, Bílé víno (alkohol), Bonbony, Brambůrky, Broskve v v plechovce, Burské oříšky, Candát, Cukr, Černý čaj i  ovocný čaj, Čajovka, Čočka, Čokoláda, Divoké prase, Dorty, Eidam, Ementál, Fritovací olej, Gorgonzola, Halibut, Hovězí maso, Hranolky, Humr, Husí maso, Játra, Ječmen, Jehněčí maso, Jelítko, Jitrnice, Kandované ovoce, Kapr, Kari koření, Kečup, Kešu ořechy, Klobása, Kokosový olej, Kokosový ořech, Králík, Krupice, Kuřecí maso, Langusta, Ledvinky, Limonády, Losos, Majonéza, Makrela, Marcipán, Máslové sušenky, Maso (obecně), Mleté maso, Müsli, Mušle, Nugát, Nezralé ovoce, Ovarové koleno, Ovocné bonbony, Ovocné víno, Pálenka, Para ořechy, Pečený sleď, Perník, Piniová semínka, Pistácie, Pivo, Pohanka, Rostbíf, Rum, Rýže bílá, Salám, Sardinky, Sleď, Sýry, Šampaňské, Špek, Špekáčky, Štika, Šunka, Telecí maso, Tuňák, Tvaroh, Tvrdý salám, Uzený losos, Úhoř, Vepřové maso, Vlašské ořechy, Vojtěška, Whisky, Zajíc, Žito.

Seznam nejdůležitějších zásadotvorných a neutrálních potravin obecně:

Ovoce, některé luštěniny, zelenina, některé ořechy a semínka, bylinky, některé obiloviny, tuky, některé maso.

Seznam nejdůležitějších zásadotvorných a neutrálních potravin konkrétně:

Ananas, Angrešt, Artyčoky, Aspik, Avokádo, Bambusové klíčky, Banány, Borůvky, Brambory, Brokolice, Broskve, Brynza, Bylinkové čaje, Celer, Celozrnný chléb, Cibule, Citrony, Cuketa, Cukrová kukuřice, Čaj zelený, Černý rybíz, Červená řepa, Červené zelí, Česnek, Datle, Dýně, Dýňová semínka, Fazolky zelené, Fenykl, Grahamový chléb, Grapefruit, Hlávkové zelí, Hovězí filet, Chřest, Hrášek, Hrušky, Husí prsa, Jablko, Jablečná šťáva (přírodní), Jablečná dřeň, Jablečné víno, Jáhly, Jahody, Jogurt, Kapusta, Kaštany jedlé, Kdoule, Kedlubny, Knäckenbrott, Kopr, Kroupy, Krůtí maso, Kukuřice, Květák, Kyselá smetana, Kyselé zelí, Lanýž, Ledový salát, Lněná semínka, Maliny, Mandle, Margarín, Máslo, Medový meloun, Meloun, Meruňky, Minerální voda neperlivá, Mléko 3,5 % tuku, Okurky, Olivový olej, Ostružiny, Petržel, Platýs, Pomeranč, Pomerančový džus (přírodní), Pórek, Rajčata, Růžičková kapusta, Rýže (neloupaná), Ředkev, Ředkvičky, Řeřicha, Slepic pečená i vařená, Slunečnicový olej, Sójové klíčky, Sójové boby, Srnčí kýta, Šípky, Špenát, Švestky, Telecí filé, Telecí stehno, Treska, Tofu, Třešně, Ústřice, Želatina, Žitná mouka (TYP 997), Žitný chléb.


Acidobazická rovnováha

Strava je zásadním (ne však jediným) faktorem, který výrazně ovlivňuje stav ABR (acidobazická rovnováha). Zde si musíme uvědomit, že naše tělo si některé kyseliny vytváří samo a mnoho jich přijímá nevhodnou stravou. Avšak zásadité látky je nuceno přijímat pouze v potravě. To je skutečnost, která naznačuje, že převaha kyselin je u člověka pravděpodobnější než převaha zásad. Bohužel také moderní stravou do sebe dostáváme rovněž značné množství látek kyselinotvorných. Je to dáno skladbou stravy, způsobem konzumace a také surovinami a postupy použitými k výrobě potravin. Skladbu stravy a způsob konzumace jsme schopni jednoduše ovlivnit. Horší to bude se surovinami a postupy. To je jiná „hozená rukavice“. Rostlinná i živočišná výroba je v podstatě v troskách. Mechanismy velkovýroby nezaručují obsah životně důležitých zásaditých látek. Dá se spíše říci, že celkem spolehlivě zaručují nedostatek těchto látek. Opět hovoříme o minerálech, které přetížená půda již téměř neobsahuje, a dodáním dvou, tří prvků formou hnojení rostlina sice vyroste, ale většinou neobsahuje to podstatné, co nám zachrání život. Rovněž způsob úpravy surovin nahrává kyselinám. Zrno zbavené slupky a výrobky z něj, přeslazované, chemicky barvené, konzervované či jinak denaturované potraviny nemohou být nejen z hlediska acidobazické rovnováhy harmonickou potravinou. O potravinách typu fastfood, na které si v posledních letech bezmyšlenkovitě zvykáme, ani nemluvě.


Základem je voda

Základ života i našeho těla! V našem mírném podnebném pásmu vyloučí dospělý člověk denně nejméně 2,4 litry vody močí, potem, stolicí a dýcháním. Toto množství musí být bezpodmínečně zase doplněno. Část chybějící vody přijímáme v potravě, větší část však musíme doplnit pitím.

Odkyselení organismu a hubnutí

Pokud patříte mezi zastánce teorie o překyselení a myslíte, že by tento problém mohl být jednou z příčin vaší nadváhy, měli byste vědět, že mezi hlavní údajné důvody vzniku překyselení patří špatná skladba jídelníčku a nevhodný životní styl. Zejména pak:

  • přemíra masa a mléčných výrobků
  • jednoduché cukry
  • alkohol a kofein
  • kouření
  • těžká tučná jídla, konzervovaná a chemicky upravovaná jídla
  • znečištění prostředí a potravin (v důsledku intoxikace půdy chemikáliemi)

Výše uvedené činitele byste se tedy měli snažit ve svém životě omezit nebo zcela vynechat – u některých faktorů to samozřejmě bude velký problém (těžko ovlivníte znečištění ovzduší a půdy). Ať už v překyselení věříte, či nikoli – omezením kouření, alkoholu, tučných a těžkých jídel či cukrů rozhodně nic nepokazíte, právě naopak. Vaše nadváha půjde téměř jistě dolů, ať už bylo její příčinou cokoli.


Jak dosáhnout odkyselení organismu?

Účinnou zbraní proti překyselení mají být údajně dechová cvičení a relaxace, fyzická aktivita, změny ve stravování a životním stylu a podobně. Protože samotná myšlenka překyselení vznikla pravděpodobně jako komerční tah, je samozřejmě v prodeji bezpočet nijak zvlášť levných přípravků, pomůcek a prostředků, jak s tímto problémem bojovat.

Mořská sůl na snížení kyselosti v těle

Mořská sůl je skvělým čističem proti negativní energii. Výhodou mořské soli je, že je alkalická, proto pomáhá se snížením kyselosti v těle. Slaná voda proniká póry a je absorbována do krevního řečiště. V krevním řečišti je nahromaděna kyselina mléčná. Kyselina mléčná se v těle objevuje po fyzické zátěži, a to ve svalech, přičemž způsobuje jejich ztuhnutí a bolest. Mořská sůl se doporučuje jako nejen jako ochucovadlo, ale i do koupelí. Zároveň je široce dostupná a dodávaná v mnoha variantách. Nedoporučuje se použití stolní soli, ale naopak některé z následujících:

  • Keltská sůl,
  • Himálajská sůl,
  • Francouzská sůl,
  • Atlantická sůl.

Autor: © Jakub Vinš
Foto: © fit

referenční odkaz

VINŠ, Jakub. Rady na odkyselení organismu [online]. ČeskáOrdinace.cz, 2013-11-29. Dostupné online.




Tento článek si během posledních třiceti dnů přečetlo 96 lidí.


Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat emailem

Vytisknout článek


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů

Vhodné potraviny při odkyselení organismu

(Marie 8.6.2015 10:21)

Dobrý den,

v kyselinotvorných potravinách je uvedeno slepičí maso a také ořechy. V zásadotvorných potravinách je opět uvedena slepice a ořechy, tak jak je to správně? Děkuji za odpověď. Marie


Počet odpovědí: 1 | Zobrazit odpovědi | Odpovědět




zajímavé články
zaměření článku



Sitemap | RSS