Rady jak nepřibrat o vánocích

Zdravá výživa

Zveřejněno dne 19.11.2012

Vánoce a spousta dobrého jídla, spousta alkoholu a nedostatek pohybu často může dát tělu doslova zabrat. Ale můžete proto něco udělat, abyste měli radost z Vánoc, stačí jen zůstat fit. O vánočních prázdninách a Novém roce vám může dlouhé sezení a mnoho skvělého jídla pro hodně lidí odstranit látky z těla. Mohou vás začít bolet záda, břicho nebo vás mohou začít trápit těžké nohy. A i když se dáte dohromady, tak se večer cítíte unavení a zlomení. Sváteční přejídání způsobuje tělu nedostatek pohybu z velkého množství jídla a alkoholu. Kdo chce, aby se zabránilo nežádoucím účinkům, tak mu stačí jen jednoduchý trik.



Sváteční jídelníček

Tyto potraviny patří do seznamu svátečních pochoutek: tučná husa, červené zelí, knedlíky, kapr, klobásy s bramborovým salátem, pudink, koláč, smetana, sýry, červené víno a půlnoční očerstvení. Čím více návštěv uděláte, tím více jídla spořádáte. Počet jídel může přemoci metabolismus, nadmutí nebo dokonce bolesti břicha. Doporučuje se jedení s mírou, protože méně v tomto případě znamená více.


Pomalé jedení a dostatek tekutiny

Ochota k úspěchu by měla přispět k pomalému jedení, jak je to jen možné. Také dostatek tekutin je zapotřebí. Pomalé jedení způsobí, že nebudete mít takovou chuť k jídlu. Výhodné je, když si naplníte ledničku zdravou vlákninou, která je snadněji stravitelná a nezatěžuje tak žaludek. Typicky, brambory, papriky, rajčata, okurky a listové saláty.

Pohyb o svátcích

Po jídle byste neměli odpočívat ale pohybovat se. Nezáleží na počasí, může pršet nebo sněžit, ale dostatek pohybu je jediné co udrží tělo v kondici. Procházka po jídle podporuje trávení a cítíte se po ní svěží a fit. V období častého odpočinku na pohovce a pití kávy nejvíce trpí nohy, které potřebují pohyb.

Ranní a časté protažení podporuje trávení. Mnoho lidí si myslí, že stejně tak pomáhá i alkohol, který odbourává tuky, ale neexistuje žádný vědecký důkaz, který toto potvrzuje. Po ránu nejlépe funguje pomerančová šťáva, protože dodává tělu mnoho vitamínů. Ti, kteří sedí celé hodiny na měkké pohovce, tak trpí bolestmi zad. Lékaři doporučují užívat cíleného pohybu nebo cvičení, která rovnají záda a ramena a protáhnou nohy. Tato cvičení jsou pro vás velmi dobrá. Čas od času by se měly při běžných činnostech měnit pozice.

Neměli byste sedět ve stejné poloze, občas byste měli změnit pohovku za židli. Kdo trpí na těžké nohy, tak by měl používat punčochy při sezení. Těžké nohy vedou ke vzniku edémů a křečových žil, protože je omezen průtok krve v nohách.

Po dlouhém večeru pomáhá ranní sprcha, která pomáhá ke splasknutí otoků na nohách. Také je velmi užitečné střídavé sprchování studenou a teplou vodou nebo procházka na čerstvém vzduchu, protože kyslík zvyšuje proces čištění a pomáhá od otoku.

Autor: © Jakub Vinš
Foto: ©
Jürgen Howaldt

referenční odkaz

VINŠ, Jakub. Rady jak nepřibrat o vánocích [online]. ČeskáOrdinace.cz, 2012-11-19. Dostupné online.

Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat emailem

Vytisknout článek


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů
K článku zatím nebyl napsán žádný komentář.

zajímavé články



Sitemap | RSS