Potraviny na podporu zdravé kůže

Zdravá kosmetika

Zveřejněno dne 28.11.2012

„Jste to, co jíte“, toto rčení se vztahuje na kůži stejně jako na váš pas. Jedení nesprávných potravin může vést například k mastné pleti. Na druhou stranu si můžete vybrat z celé řady potravin, které udrží vaši pleť mladou, hladkou a pevnou.



Sladké brambory

Sladké brambory jsou tzv. přírodním antioxidantem a obsahují hodně beta-karotenu, ten chrání kůži před poškozením slunečním zářením, dává zelenině její světlou barvu. Středně sladké brambory obsahují pouze 117 kalorií, jedí se i se slupkou, která obsahuje velké množství vlákniny. Můžete zkusit i jinou žlutou a oranžovou zeleninu a ovoce, jako jsou meruňky, mrkev a citrusy.


Ryby

Ryby jsou dobrým zdrojem omega-3 mastných kyselin, které vyživují pokožku a zabraňují ucpání pórů a vzniku vrásek. Výbornou volbou je losos, který obsahuje asi 150 kalorií v 60 až 80 gramech. Z lososa můžete získat kromě omega-3 mastných kyselin také selen a minerály snižující riziko nadměrného slunění.

Ořechy, semena a fazole

Jezte hodně ořechů, semen a fazolí, neboť obsahují esenciální oleje a vitamíny. Můžete si dát pozemní lněné semínko, které bývá obsaženo v cereáliích a je bráno jako doplněk stravy. Lněná semínka obsahují rovněž omega-3 mastné kyseliny. Jako lehké jídlo nebo zálivka do salátů je vynikající slunečnicové semínko, protože je naplněno vitamínem E, který zpomaluje stárnutí pokožky a udržuje mladistvou pleť, může také příznivě ovlivnit hojení jizev.


Turecká kuchyně

Vybírejte si libové maso s vysokým obsahem bílkovin a nízkým obsahem tuku. Turecká kuchyně představuje vhodný návod, jak naložit se zinkem a minerály, které podporují kožní pevnost. Dobré je i pečené nebo uzené krůtí maso, ale vyhněte se aromatizovanému krocanovi, který obsahuje nevhodné přísady. Krocana můžete jíst na různé způsoby, buď v sendvičích, nebo jako hlavní jídlo.

Nízkotučné mléčné výrobky

Měli byste konzumovat mléčné výrobky s nízkým obsahem tuku (zejména odtučněné mléko nebo sýry, které obsahují 2 % tuku). Tuky a sacharidy nejvíce poškozují kůži. Jezte nízkotučné jogurty, mohou být smíchané s ovocem. Pokud máte chuť na zmrzlinu, hledejte možnosti, které neobsahují velké množství kalorií a tuku. Mléko obsahuje vitamín A, který pomáhá redukovat vrásky.

Autor: © Jakub Vinš
Foto: © http://en.wikipedia.org/wiki/User:Apogr

referenční odkaz

VINŠ, Jakub. Potraviny na podporu zdravé kůže [online]. ČeskáOrdinace.cz, 2012-11-28. Dostupné online.



Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat emailem

Vytisknout článek


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů
K článku zatím nebyl napsán žádný komentář.

zajímavé články



Sitemap | RSS