Očista těla jen pro ženy

Imunita a prevence

Zveřejněno dne 2.3.2016

Jak je to dlouho, co jste se cítila opravdu skvěle? Máte pocit únavy, nadýmání, jste náladová, bez energie, bolavá nebo rozmrzelá? Do oblečení se vejdete o něco hůř než před nějakou dobou? Trpíte alergiemi nebo jste si již na tyto pocity zvykla a připadá vám to normální? Pokud ano, tak je zde možnost cítit se lépe během pouhých dvou týdnů, a to tím, že budete věnovat větší pozornost tomu, co jíte. Jste to, co jíte. Je to tak jednoduché.



Dietní očistný plán

Strava není jediný faktor, který ovlivňuje, jak se cítíme a jak vypadáme, ale určitě tvoří podstatnou část celé skládačky. Dobře nastavený dietní plán bude eliminovat „nepořádek“ ve vašem organismu. Odměnou vám bude zvýšení energie, svěžejší pleť, efektivnější trávení a zlepšený poměr svalů a tuků, také můžete dokonce přijít o pár kil.


Jak dietní očistný plán funguje

Tento plán pomůže vašemu imunitnímu systému lépe bojovat s viry, zpomalí stárnutí a odbourá nekontrolovatelné dělení buněk ve vašem organismu. Díky tomu, že budete jíst potraviny celé, upravené jen jednoduše a doplněné probiotiky a vlákninou, umožníte, aby se horní část gastrointestinálního traktu očistila a obnovila si svou přirozenou schopnost. V nižších částech trávicího traktu během této kúry dojde rovněž k očistě jater a ke zvýšení aktivity střev, což povede k důkladnému pročištění a vaše tělo bude lépe spalovat tuky.

Žádná dieta však není všelék. Především nesmí být dieta pojímána jako nedostatek. Hubnutí je mnohem složitější „věda“ a je zapotřebí k němu vždy přistupovat z hlediska daného jedince. Biochemie každého z nás je jiná a do hry vstupuje více faktorů včetně věku, genetického profilu, hormonální rovnováhy, stavu štítné žlázy, hydratace, cvičení, odpočinku a především funkce jater a jejich schopnost detoxikace. Navíc dnešní doba, stres, vlivy životního prostředí, špatné pohybové návyky a špatná výživa si začínají vybírat svou daň, a to nejen u žen.


Dietní očistný plán

Základní myšlenkou tohoto plánu je postupně odstranit některé potraviny, respektive kategorie potravin ze své stravy po dobu dvou týdnů a poté je postupně navracet zpět. Tento plán je náročný, ale není kaloricky omezený. Můžete jíst z doporučených potravin tolik množství, kolik chcete. Cílem dvoutýdenního dietního plánu je navést biochemii organismu k jejímu zdravému základu.

Během dietního plánu se mají jíst denně tři vyvážená jídla a dvě svačinky. Doporučuje se jíst svačiny v polovině dopoledne a odpoledne. Součástí každého jídla by měly být 3 až 4 libové bílkoviny o velikosti balíčku karet a 1 až 2 bílkoviny s každou svačinou. Snažte se udržet celkový příjem sacharidů, a to až 60 gramů denně, přičemž asi 15 gramů na jídlo a 7 gramů na svačinu. Žádné z pěti jídel nevynechávejte. Tělo bude lépe spalovat přijaté živiny. Nejezte po 19. hodině, dopřejete tak trávicímu systému odpočinek v průběhu spánku.

Používejte jen oleje s vysokým bodem přepálení na vaření. Výbornou variantou je olej z hroznových jader, ale existuje mnoho dalších možností, vynikající je například extra panenský olivový olej či lněný olej. Všechny tyto oleje uchovávejte na chladném a tmavém místě.

Během tohoto dietního plánu byste měla denně vypít cca 2 litry tekutin, a to především čistou, přefiltrovanou vodu. Doporučuje se rovněž konzumace esenciálních mastných kyselin a příjem 500 g vitamínu C denně. Nezapomínejte na to, že tekutina pomáhá vstřebávat živiny a podporuje lymfatický systém, který z těla odvádí škodliviny. Při nedodržení pitného režimu dochází k hydrataci organismu a zpomalení očisty od škodlivin. Důležitý je i přísun hořčíku a vápníku, ty organismu dodáte pomocí potravinových doplňků.

Každé ráno a večer doplňujte také vlákninu. Výborná jsou čerstvá lněná semínka, která musí být čerstvě umletá. Takto umletá semínka přidávejte do všech pokrmů, jsou výborným zdrojem vlákniny a alfa-linolenové kyseliny.

Budete také muset dvakrát denně užívat probiotika, a to nejlépe 30 minut před jídlem nebo podle návodu na obalu produktu.

Kromě stravy je velmi důležitý každodenní pohyb. Doporučuje se 30 až 45 minut cvičební aktivity nebo 15minutová chůze po každém jídle. Pokud zjistíte, že máte hlad, snězte banán nebo některou z dalších doporučených potravin.

Je-li to možné, snažte se jít spát do 22:00 hodin. Není to nezbytně nutné pravidlo, ale pomůže to vašemu tělu obnovit přirozený biorytmus, který vyladí hormonální cykly. Po dvou týdnech zjistíte, že budete v noci spát lépe a že máte přes den mnohem víc energie.


Vyloučené potraviny

Vyloučené potraviny jsou seřazeny do tří úrovní. Můžete vyloučit všechny potraviny najednou, nebo postupně, je jen na vás, jaký systém zvolíte.

Úroveň I 

Alkohol, potraviny, které mají na etiketě napsány více než tři složky, kofein, čokoláda a kakao, kečup, chutney, barbecue omáčka, teriyaki a sójová omáčka, margarín, zpracované oleje, pšenice, špalda, ječmen, kamut, žito, kukuřice, šťávy, které nejsou čerstvé nebo syrové, arašídy, konzervované maso, uzeniny, slanina, klobása, vepřové maso, potraviny s vyšším obsahem soli, mušle, tofu, tempeh, nealkoholické nápoje, rafinovaný cukr / bílý cukr (sacharóza), hnědý cukr, surový cukr (odpaří třtinové šťávy), fruktóza (s vysokým obsahem fruktózy je kukuřičný sirup, med, javorový sirup, ječný slad).

Úroveň II

Všechny výše uvedené plus hovězí a telecí maso, máslo, majonéza a majonézové pomazánky, rajčata, lilek, papriky, ořechy a semena, salátové dresinky.

Úroveň III

Všechny výše uvedené plus citrusové plody (s výjimkou citronu), žloutky, banány, datle, fíky, hroznové víno, ananas, rozinky, vodní meloun, octy, hořčice.


Potraviny ke konzumaci

Veškeré ovoce a zeleninu před konzumací dobře omyjte a prohlédněte, zda nemají plíseň, pokud ano, v žádném případě je nejezte.

Konzumujte libové bílkoviny bez kostí a bez kůže, kuřecí a krůtí prsa a vaječné bílky v bio kvalitě. Z ryb jsou vhodné sardinky a makrela, bílé ryby jako platýz, treska, nebo pstruh. Libové hovězí maso je přijatelné v omezeném množství (1x za týden). Rovněž se doporučuje hnědá rýže a proteinový prášek do smoothies.

Fazole a luštěniny jsou skvělou volbou jako příloha k masům a rybám. Můžete také jíst dušenou hnědou rýži, divokou rýži a proso. Tyto potraviny obsahují komplexní sacharidy, které vám poskytnou stabilní přísun energie po celý den, zejména v kombinaci s luštěninami nebo jinými proteinovými doplňky.

Pokud jde o zeleninu, můžete ji konzumovat libovolně a v neomezeném množství. Zvláště dobrá je zelená listová zelenina, neboť má alkalizační účinky.

Koření nabízí vynikající možnost, jak zvýraznit chuť potravin, které jsou určeny pro detoxikační dietu. Kupujte však vždy čerstvé koření, nebo si pěstujte své vlastní.


Úspěšnost dietního očistného plánu

Je jen na vás, jak se očisty organismu zhostíte. Během 14denního cyklu se ale chvalte, nezapomínejte na sportovní aktivity a v žádném případě nehladovějte. Poslouchejte své tělo. Neexistuje žádné pravidlo, které říká, že musíte mít pouze dvě svačinky denně. A pravidelně doplňujte zdravé tekutiny. Tento plán je pouze návodem, jak byste mohla změnit svůj životní postoj a cítit se lépe.

Autor: © svevi

referenční odkaz

VINŠOVÁ, Světluše. Očista těla jen pro ženy [online]. ČeskáOrdinace.cz, 2016-03-02. Dostupné online.



Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat emailem

Vytisknout článek


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů
K článku zatím nebyl napsán žádný komentář.

zajímavé články
zaměření článku



Sitemap | RSS