Nejlepší vitamíny pro pleť a vlasy

Čaje a byliny

Zveřejněno dne 30.11.2012

Pro krásnou pokožku a zdravý růst vlasů jsou nezbytné vitamíny a minerály. Jejich nedostatečný příjem může způsobit vypadávání vlasů nebo suchou a šupinatou kůži. Ale také příliš mnoho vitamínů nebo minerálních látek škodí, dochází pak například k vypadávání vlasů, kožním poruchám a toxicitě organismu. Konzumace zdravé stravy patří mezi nejlepší možnosti, jak dodat ty správné živiny pro vaše vlasy a kůži. Další možností je používání vitamínových doplňků. Ty by vám měl s ohledem na váš věk, typ vlasů a pokožky předepsat lékař. S rostoucím věkem se příjem vitamínu C zvyšuje, doporučená dávka tohoto vitamínu je 500 mg denně. Beta-karoten a vitamín A patří mezi jedny z nejdůležitějších živin pro vlasy a pokožku, rovněž B-komplex je nezbytný. Nesmíme opomenout, že také vápník a hořčík spolu s vitamínem E prospívají našim vlasům a pokožce. Dávky vápníku a hořčíku je nutno s věkem zvyšovat. Právě lékař vám pomůže určit ideální dávkování vitamínů a minerálu pro váš věk a kondici.



Vitamíny a minerály pro pleť

Vitamín A

Vitamín A je nezbytný pro udržení pružné pleti. Zabraňuje vysoušení pleti, vráskám a stárnutí kůže. Nedostatek tohoto vitamínu se může projevovat šupinatěním, svěděním a pupínky na kůži. Vitamín A lze nalézt v mase, mléku, sýrech, vejcích, špenátu, mrkvi, dýni a brokolici.

Vitamín B

Z vitamínů skupiny B-komplex můžeme jako nejdůležitější látku pro zdravou kůži uvést biotin. Vitamín B je obsažen v banánech, vejcích, ovesných vločkách a rýži, je rozpustný ve vodě.

Vitamín C

Vitamín C posiluje pokožku, je nezbytný pro zachování pružnosti pleti. S věkem a stárnutím kůže je potřeba více tohoto vitamínu, jeho nedostatek zvyšuje tvorbu vrásek a způsobuje nezdravé zbarvení kůže. Je obsažen v brokolici, kapustě, zelí, jahodách a ananasu.

Vitamín E

Obnovuje vlhkost pokožky a zpomaluje stárnutí kožních buněk. Velké množství vitamínu E obsahují rostlinné oleje, listová zelenina a ořechy.

Minerály

Železo zajišťuje transport kyslíku v krvi, to znamená, že ovlivňuje i jeho „dodávku“ vlasům a pokožce. Hořčík pomáhá vstřebávat vitamíny a minerály. Zinek zabraňuje ochabnutí pokožky a tvorbě vrásek.


Vitamíny a minerály pro zdravé vlasy

Vitamíny podporují tvorbu zdravého mazu na pokožce hlavy. Vitamín C a vitamín E pomáhají krevnímu oběhu pokožky hlavy a obnovují vlhkost vlasů. B-komplex, měď, chrom a železo zabraňují vypadávání vlasů, pomáhají udržovat barvu vlasů. Vápník a hořčík podporují jejich zdravý růst. Zinek spolupracuje s vitamínem A, jejich přičiněním jsou vlasy zdravé a netrpí vysoušením.

Autor: © Jakub Vinš
Foto:
© Mikul Robins

referenční odkaz

VINŠ, Jakub. Nejlepší vitamíny pro pleť a vlasy [online]. ČeskáOrdinace.cz, 2012-11-30. Dostupné online.

Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat emailem

Vytisknout článek


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů

Diskuze b komplex repelent

(Martina 24.6.2016 1:06)

Já používám b komplex repelent, který je super. Dávám i dětem, který je pro ně.


Počet odpovědí: 0 | Odpovědět




články k tématu b komplex a opaleni

Další články k tématu b komplex a opaleni.




Sitemap | RSS