Dieta podle krevních skupin

Zdravá výživa

Zveřejněno dne 1.2.2014

Antónia Mačingová ve své knize nabízí po ukončení 28denní detoxikace 2 možné směry. Buď si zvolíte jídelníček podle své krevní skupiny, nebo budete dělit dny na bílkovinové a sacharidové. Určitě vás napadne důležitá otázka: Kolik zhubnu? Na tuto otázku však neexistuje správná odpověď. Každý má jiné tělo, jiný životní styl (sport, dřívější diety a podobně), a proto nelze stanovit přesný úbytek na váze. Existují však důkazy, které jsou evidentní a uživatelům diety podle knihy pomohly ubrat i desítky centimetrů v pase bez většího úbytku váhy. Jednoznačným cílem této diety totiž není úbytek váhy, ale zlepšení fyzického a psychického stavu.



Dieta podle krevních skupin

Každá krevní skupina je jinak náchylná na přibírání hmotnosti po různém jídle. Některé vadí mléko a mléčné výrobky, jiné třeba maso. Zjistěte si tu svou a následujte recepty Antónie Mačingové, které jsou určené vaší krevní skupině.

Dieta podle krevních skupin vychází ze skutečnosti, že každý jedinec má geneticky zakódováno, jaká strava je pro něho optimální. Optimální strava je pro něj strava jeho předků (jeho předkové jsou nejen dávní lovci mamutů). Rozdělení jídla do tří denních porcí vychází z myšlenky šetřit trávicí trakt a dát energii, která je potřebná k trávení, na jiné činnosti. Je to dobrá myšlenka, ale ne každému stačí 3 menší porce denně. Někdo dostane neovladatelný hlad a zkonzumuje obvykle ve večerních hodinách velké množství nevhodných potravin pro redukci tělesné hmotnosti, z tohoto důvodu je rozdělováno jídlo do 5–6 denních porcí. Cílem diety podle krevních skupin je změna stravovacích návyků i životního stylu, například více pohybu, nejen snížení tělesné hmotnosti. Kdo změní stravovací návyky a způsob života jen po dobu držení jídelníčku redukční diety a po zbavení se nadbytečných kil se opět vrátí k původnímu způsobu stravování a způsobu života, u toho dojde k jo-jo efektu. Kdo nechce přibrat, musí zdravě jíst a zdravě žít, to znamená dostatek vhodných tekutin, pohybu, vyhýbání se stresu, dostatek odpočinku, správná relaxace. Pohyb hraje v redukci tělesné hmotnosti i ve zdravém způsobu života velmi důležitou roli.

Strava podle krevních skupin je opravdu pročišťující a „vedlejší efekt“ hubnutí také funguje. Obsahuje jídla, díky kterým přestanete být nafouknutí, a nebudete se cítit unaveně ani přecpaně, i když sníte dvakrát větší porci. Jídla jsou především z řepy, mrkve, fazolových lusků, cukety a jiné zeleniny. Navíc je všude hodně skořice a ořechů. Naopak se snaží o vynechání pečiva, omáček, zásmažek a zmenšení přísunu masa. Zeleninu ale není problém sníst, pokud k ní přidáte dostatek cibule a nastrouhaného sýra. Navíc zelenina často nadýmá, což se díky této dietě spraví.

Pozitivní jsou dopolední a odpolední svačinky. Dopoledne můžete jíst sušené švestky s ořechy, odpoledne jogurt se skořicí, ořechy a medem. Díky tomu si dáte pauzu od zeleniny a nabažíte se sladkého. Snídaně bývají taky sladké, začíná se strouhanou mrkví, jablkem, rozinkami, ořechy a medem, ale časem se dojde i k pohankovým vločkám a jáhlám na sladko a opět i k jogurtu.


Potraviny pro krevní skupinu 0 

Jídlo má obsahovat vysoký podíl bílkovin, to znamená maso, ryby, zeleninu, ovoce. Nutné je omezit obilniny a luštěniny.

Vynechat: pšenici, fazole, čočku, květák a hořčici!

K redukci váhy u krevní skupiny 0 pomáhají mořské řasy, ryby, maso, kapusta, špenát, brokolice a vitamíny B, K, minerály vápník, jód.

Hlavním faktorem váhového přírůstku u krevní skupiny 0 je lepek, který se nachází v pšeničných klíčcích a celozrnných výrobcích. V tomto případě dochází k porušení metabolismu inzulínu a k narušení efektivního využití kalorií.

Doporučení: nekombinujte ovocné a zeleninové šťávy. Jedinou výjimkou je mrkvová šťáva. Z bylin a koření nepoužívejte ocet, kapary, černý a bílý pepř, muškátový oříšek, kukuřičný škrob.

Tělesné cvičení pro krevní skupinu 0

Intenzivní aerobní cvičení, kolo, kontaktní sporty, například tanec, běh.


Potraviny pro krevní skupinu A

Jedinci s krevní skupinou A mají velmi citlivý trávicí systém. Těžko tráví bílkoviny a tuky. Dobře snáší zeleninu, tofu, obilí, luštěniny a ovoce. Živočišné bílkoviny u této skupiny brzdí metabolismus. Maso u krevní skupiny A odebírá energii a koncentraci. Jedinci s krevní skupinou A nemají dostatek žaludeční kyseliny na chemické rozložení těžko stravitelné potravy.

K redukci váhy u krevní skupiny A pomáhají rostlinné oleje, které ulehčují trávení, brání zadržování vody, lépe se tráví zelenina. Další potravinou vhodnou pro tuto skupinu je ananas, který zvyšuje využití kalorií a zrychluje hybnost střev. Dalším důležitým krokem je vyřazení masa, jelikož ho tato krevní skupina ukládá jako tuk.

Doporučení: nemíchejte ovocné a zeleninové šťávy, mléko a mléčné výrobky jezte samostatně nebo jen se zeleninou. Nevhodné jsou také tyto čaje: jetelový, rebarborový, šťovíkový a čaj ze šanty. Z bylin a koření nepoužívejte balzamikový ocet, hruškový olej, jablečný ocet, kayenský pepř, černý a bílý pepř, rajčatový kečup, vinný ocet, worchestrovou omáčku, želatinu.

Tělesné cvičení pro krevní skupinu A

Je mírné – strečink, jóga, delší svižná chůze, břišní tance.


Potraviny pro krevní skupinu B

Držitelé krevní skupiny B by si měli dávat pozor na pohanku, arašídy, čočku, kukuřici, sezam, pšenici, tyto potraviny narušují účinnost metabolických procesů. Jestliže dochází ke špatné kombinaci potravin, objevuje se pocit věčného hladu. Krevní skupina B reaguje zpomaleným metabolismem na lepek obsažený v pšenici a pšeničných produktech, ten se pak ukládá ve formě tuku.

K redukci váhy u krevní skupiny B pomáhají vejce, nízkotučné mléčné výrobky, maso (kromě drůbeže), zelená zelenina, čaj ze skořice.

Doporučení: mléko a mléčné výrobky jezte samostatně nebo jen se zeleninou. Nevhodné je drůbeží maso, výrobky ze sóji, brambory nekombinujte s bílkovinami. Z bylin a koření nepoužívejte: ječný slad, černý a bílý pepř, kukuřičný sirup, mandlový extrakt, rajčatový kečup, skořici, želatinu. Z čajů nekonzumujte čaje z aloe, jetelový, diviznový, hořcový, chmelový, lipový, podbělový, reveňový, list senný.

Tělesné cvičení pro krevní skupinu B

Tělesná aktivita by měla být složena ze tří nebo více dnů v týdnu věnovaných intenzivnímu tělesnému cvičení a dvou dnů relaxačních cvičení. Vybírejte aerobik, tenis, bojová umění, gymnastiku, kolo, plavání, golf, taj-či, hathajógu.


Potraviny pro krevní skupinu AB

Pro tuto krevní skupinu jsou nejvhodnější potraviny, které urychlují metabolismus: tofu, ryby, zelenina, kysané mléčné výrobky, ovoce, luštěniny, ananas, mléčné výrobky, řasy.

Doporučení: mezi nevhodné potraviny patří červené maso, kukuřice, pohanka, pšenice, pomeranče. Mléko a mléčné výrobky jezte samostatně nebo jen se zeleninou. Z bylin a koření nepoužívejte: anýz, balzamikový ocet, jablečný ocet, kapary, kajenský, černý a bílý pepř, rajský protlak, vinný ocet, želatinu, worchestrovou omáčku. Z čajů nekonzumujte čaje z aloe, jetelový, diviznový, hořcový, chmelový, reveňový, list senný.

Tělesné cvičení pro krevní skupinu AB

Cyklistika, plavání, golf, tanec, rychlá chůze, aikido, taj-či, hathajóga.

Autor: © svevi
Foto:
© Crystal

referenční odkaz

VINŠOVÁ, Světluše. Dieta podle krevních skupin [online]. ČeskáOrdinace.cz, 2014-02-01. Dostupné online.




Tento článek si během posledních třiceti dnů přečetlo 26 lidí.


Sdílejte tento článek se svými přáteli:

Facebook    Twitter    Digg   

Poslat emailem

Vytisknout článek


přidejte sem svůj komentář

Nenašli jste zde přesně to, co jste hledali? Zeptejte se na to ostatních. Určitě Vám pomohou.
Ke svému dotazu použijte tento formulář.


Jméno
E-mail
Nadpis
Komentář
Všechna políčka formuláře je třeba vyplnit!
Připojit fotku
přehled komentářů
K článku zatím nebyl napsán žádný komentář.

zajímavé články
zaměření článku



Sitemap | RSS